PRET -A - PORTER: KAKO UJETI GIBANJE?

RAZSTAVE

 
Razstave
Vedran Vražalič
Pret -a - Porter: Kako ujeti gibanje?

Otvoritev večmedijske razstave Vedrana Vražalića v okviru cikla Prva razstava.

Razstava Vedrana Vražalića “Prêt-à- Porter / Kako ujeti gibanje?« je multidisciplinaren sprehod skozi različne medije (risbe, akvareli, fotografije, video in 3D interaktivna animacija) v poskusu, da bi večplastno zajel večkraten gib v enem prostoru in času.
S kombiniranjem več medijev v likovnem izražanju se pokažejo nove poti v ustvarjalnem procesu, kar pripelje do večplastnosti tako slik kot samega pogleda nanje. S pomočjo t.i. starih in novih tehnologij lahko gledalca pripeljemo do tega, da doživi umetniško delo z različnih zornih kotov.
Na tej razstavi je prikazana celotna umetnikova ustvarjalna pot - najprej skozi risbe in fotografije, nato skozi video in akvarele ter na koncu v različnih 3D prostorih, virtualnem in realnem. Tu so plesni gibi upodobljeni v inštalacijo in z akvarelov preneseni na prosojne digitalne odtise, ujete v pleksi steklo. Celota na instalacijah tako vsebuje ritem in gibe, oblika pa repeticijo forme.

Avtor o razstavi: Ko sem si ogledoval prvo predstavo Edwarda Cluga, sem bil očaran. To so bili gibi, ki smo jih pozabili in jih takorekoč ni več; instinkti, ki so se v zapletenih družbenih odnosih in nepretrganem drvenju skozi čas preprosto izgubili.
V tistem trenutku je bilo, kot bi bil na predstavi popolnoma sam. Gibi, ki sem jim bil priča, so me vrnili v otroštvo, v nek prvinski svet, nazaj v človeškost, med primarne emocije.
V svojih risbah sem želel ujeti to stanje duha, a so vedno znova ostajale preveč statične in »mrtve«. Zato sem že naslednji hip oddrvel proti Mariboru na plesne vaje za takrat nastajajočo predstavo Prêt-à-porter. Med potjo je moje navdušenje raslo kot v adrenalinskem parku, v katerem sicer nikoli nisem bil …
Začel sem optimistično in samozavestno. Mislil sem si, zdaj bom pa ujel ta gib, zdaj ali nikoli! Stativ je obljubljal, da mi bo s fotoaparatom res uspelo ujeti več gibov hkrati. A ni šlo. Bili so prehitri. Poskusil sem vnovič. Porazno. Na fotografijah sem dobil prej podobo »duhov« kot pa vsaj približno resno obliko giba.
Živčno sem začel snemati video. Mislil sem si, to bo to! Ko pa sem nato na računalniku pregledal nekaj ur posnetega materiala, sem ugotovil, da se v njem skriva le ena sama sekunda z jasneje posnetimi gibi! Iz te sekunde sem namesto običajnih 30 prišel do komaj 8 oz. 12 uporabnih slik. Pa še te niso prikazovale povsem čistega giba.
Toliko ur posnetkov … Koliko sekund je to? Ali bolje: koliko gibov?

Mag. Maja Žmukić: Predgovor razstavi “Prêt-à- Porter / Kako ujeti gibanje?" Prazgodovinski človek je iz mita in rituala ustvaril dinamične linearne predstave živali v gibanju. Z risanjem ene preko druge dajejo vtis gibanja zapisanega na filmski trak.
Umetnosti mladega in perspektivnega umetnika Vedrana Vražalića vlada prav gib. Interpretiran skozi figure in tako definiran dominira nad njimi, bolj kot one same. Tako preobražen in obogaten postane gib nosilec vsebine pričujoče razstave. Navdihnjen s sodobno plesno predstavo Prêt-à-porter, njenim gibanjem in zvokom, ustvarja avtor svojo umetnost, kjer umetnost časa pretvarja v umetnost prostora. Na ta način Vedran Vražalić sporoča, da umetnost sodobnega časa lahko opazujemo kot poveznost človeka in tehnike, kar daje tej razstavi raznolikost.
Jasno je, da gre tu za kompleksen miselni proces, ki se udejanja skozi multimedijske discipline. Umetnik daje na zelo ustvarjalen način prejemniku oz. gledalcu možnost, da lahko s premikanjem panelov interaktivno sodeluje v sami strukturi razstave.
Gib je jasno zapisan ne samo skozi same figure, temveč skozi gesto umetnikove roke in barve, ki je jasno razvidno na akvarelih. Razgradnja enega giba je tu predstavljena skozi osem novih. Toliko je tudi dobljenih gibov iz ene sekunde video zapisa, razstavljenih in seciranih, da bi se znova formirali v enega. Umetnik je izkoristil pogled skozi objektiv, vendar se ni zadržal samo na tem. Na tej razstavi smo priče ustvarjalnega dela, od tradicionalne risbe do medija 21. stoletja.
Vedran Vražalić je jasno pokazal, kje vse je umetnost, namreč to, kar je kamera zabeležila v eni sekundi, je umetnik ustvarjal dve leti.

Vstop prost.

Pri izbiri razstavljalcev nas vodi njihova izvirnost in zanimivost. Razstave so fotografske, tako eksperimentalne kot reportažne, kiparske, slikarske in postavitvene, vedno več je tudi multimedijskih projektov in računalniške grafike.

Galerija v KUDu je ena redkih v Sloveniji, ki razstavlja stripe. Zanimive so nam tudi modne in oblikovalske razstave. Sodelujemo z različnimi festivali in bienali. Razstave so samostojne in skupinske, nekatere se vsako leto vračajo.

Zaradi odprtosti prostora in različnega dogajanja si posamezno razstavo ogledajo tudi naključni gostje, saj je galerija hkrati tudi družabni prostor, kjer se radi zadržujejo tudi obiskovalci vsakodnevnih prireditev v KUDu France Prešeren.

Galerijski prostori Kuda so odprti vsak delovnik med 11. in 18. uro, ob nedeljah in praznikih pa med 13. in 18. uro.

KUD France Prešeren vsako leto, meseca avgusta in septembra pripravi javni razpis za razstave za naslednje tekoče leto na katerega se lahko prijavijo vsi, ki jih zanima razstavljanje v KUDu France Prešeren.

Uradne ure: vsako sredo med 19. in 21. uro.


Razpisni obrazec za razstave

RAZSTAVLJAMO

Trenutno ni razstav!

NOVIČNIK

KRONOLOG

januar 2019
PTSČPSN
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 
februar 2019
PTSČPSN
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728 
marec 2019
PTSČPSN
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

POGANJA:


Vzpostavljeno iz »http://www.kud.si/index.php/Projekt:Razstave/Pret_-a_-_Porter:_Kako_ujeti_gibanje%3F«

Stran je bila naložena 1.667-krat. Čas zadnje spremembe: 15:19, 31 marec 2011.