POZOR, DELO NA ODRU!

NAROBOV

 
Narobov
Pozor, delo na odru!

Konkreten trenutek, umeščen v prostor in zaznamovan z ljudmi okoli nas, skriva sporočilo, ki rabi le posluh, napor, delo in potenje, da se izlušči. Še nezgrajena stavba, še neizdelan kip, še nenapisana zgodba in še nepostavljena predstava so v resnici že od nekdaj tukaj, potrebujejo samo nekoga, ki jim bo pomagal, da zaživijo.

image:delo1.jpg
foto: Urška Boljkovac

Je predstava, zasnovana kot dogodek, ki skuša nanovo misliti gledališko improvizacijo in nekatere njene konvencije ter hkrati nanovo misliti tudi sam koncept gledališkega dogodka.

image:delo5.jpg
foto: Urška Boljkovac

Da bi ustvarili resnično interaktiven pretok energije med ustvarjalci in gledalci ter da bi se tako eni kot drugi čimbolj neposredno in konstantno odzivali na impulze drug drugega, je prostor igre, čiste improvizacije, razbit med gledalce in kot tak tudi odseva fragmentarno strukturo samih nastajajočih zgodb.

image:delo2.jpg
foto: Urška Boljkovac

Zaradi same prostorske postavitve pa prav fizično obstaja vsaj toliko zornih kotov, kolikor je gledalcev in igralcev. Raznolikost teh zornih kotov je kajpada vselej tudi vsebinska. Nekatere podobe, zgodbe so nam kot gledalcu zelo blizu druge daleč, nekatere se dogajajo samo drugim, druge našim bližnjim, tretje zajemajo nas same in četrte se dogajajo nam vsem. Včasih nas bolj zanima človek, ki nam sedi nasproti, tisti, ki mu je malo nerodno, tisti, ki komaj zadržuje kašelj, tisti, ki smo ga smo ga enkrat prej videli za šankom. Dogaja povsod. A ravno kontekst najavljenega gledališkega dogodka se zgosti v predstavo, ki nas za tisto uro ali dve skrivnostno poveže v enotno občestvo. Glasba skozi popolno improvizacijo črpa iz samega dogajanja, skuša ujeti skupni pulz dogodka, ga usmerja in se hkrati pusti usmerjati. Gradi se po logiki didžejevskega seta; venomer znova mora brati prostor in ljudi, ki ga polnijo, da bi jih čimbolj subtilno vezala v skupno tkivo. Objema in igra se z lučjo, ki razpolaga z enako svobodo in odgovornostjo vodenja in hkratnega sledenja dogajanju.

image:delo3.jpg
foto: Urška Boljkovac

Kar naredi dober dogodek je enako tistemu, kar naredi dober žur. Zato se Pozor pravzaprav začne s prihodom prvih udeležencev dogodka in se še zdaleč ne konča s poklonom. Prestopite črto, ujemite ritem, dogodek je vaš!

image:delo4.jpg
foto: Urška Boljkovac

Umetniško vodstvo: Maja Dekleva
Igra: Alenka Marinič, Dražen Dragojević, Gregor Moder, Maja Dekleva
Glasba: Sonja Vilč
Luč: Tomaž Lapajne
Produkcija: Narobov in KUD France Prešeren
Premiera: oktober 2005

Predstavo sta podprla Ministrstvo za kulturo RS in Mestna občina Ljubljana.

-

Kolektiv Narobov je predan raziskovanju in ustvarjanju žive umetnosti, pa naj gre za ulične intervencije, gledališke dogodke, radijske posege ali interaktivne predstave. Pomembna stebra njihovega ustvarjanja sta improvizacija in kolektivno delo.

V šestih letih obstoja so si Narobovci pridobili močno prepoznavnost tako doma kot v tujini: med drugim so prejeli prvo nagrado festivala Improvaganza (Edmonton, Kanada), kjer so gostovali s predstavo Klic, nagradi občinstva za predstavi De.Kons in Klic na festivalu Impronale (Halle, Nemčija, 2007 in 2010), v letu 2007 pa Ježkovo nagrado za projekt Velika sestra.
Sestavljajo ga Alenka Marinič, Maja Dekleva Lapajne, Gregor Moder, Tomaž Lapajne Dekleva in Sonja Vilč. Člani kolektiva so glavni snovalci projektov in nastopajo v vlogah režiserjev, scenaristov in performerjev. K sodelovanju vabijo najrazličnejše domače in tuje umetnike s področja gledališča, plesa, giba, glasbe in vizualnih umetnosti. Kolektiv večinoma deluje pod okriljem KUDa France Prešeren, zadnja leta pa tudi v produkciji Radia Slovenija, v koprodukciji s Cankarjevim domom in v sodelovanju s Staro mestno elektrarno in Zavodom Bunker ter Gledališčem Glej.
Narobovci delujejo mednarodno. Poleg številnih gostovanj v tujini imajo za seboj že dve mednarodni turneji, evropsko (2005) ter severnoameriško (2006). Med letoma 2007 in 2010 so gostovali v Kanadi, Nemčiji, Belgiji, Švici, Avstriji, Franciji, Makedoniji, Armeniji in na Švedskem. V zadnjih dveh letih zaradi svojega prepoznavnega stila in svežih metod dela dobivajo čedalje več ponudb za vodenje delavnic v tujini in tako tudi preko poučevanja širijo svoje unikatne poglede na gledališče. Vsako jesen v Ljubljani organizirajo Goli oder, mednarodni festival improvizacije. V devetih letih obstoja je Goli oder postal eden najpomembnejših tovrstnih festivalov v Evropi in Severni Ameriki. Festival ponuja slovenski javnosti aktualen prerez dogajanj na področju umetniške improvizacije, zbrane umetnike - do zdaj je na festivalu sodelovalo 42 gledališč iz 16 držav - pa povezuje na okroglih mizah, delavnicah in mednarodnih koprodukcijah, kjer raziskujejo nove načine uporabe improvizacije v umetniški produkciji. Goli oder ni le pregledni festival, ampak tudi soustvarja dogajanje v slovenski in mednarodni umetniški sceni.

Foto: Ivian Kan Mujezinović.

RAZSTAVLJAMO

Trenutno ni razstav!

NOVIČNIK

KRONOLOG

september 2019
PTSČPSN
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30 
oktober 2019
PTSČPSN
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 
november 2019
PTSČPSN
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

POGANJA:


Vzpostavljeno iz »http://www.kud.si/index.php/Projekt:Narobov/Pozor%2C_delo_na_odru%21«

Stran je bila naložena 2.142-krat. Čas zadnje spremembe: 19:37, 9 maj 2007.