KOŠČEK HRUPA IN ŠČEPEC SOLI

GLASBENO ZALOŽNIŠTVO

 
Glasbeno založništvo
Košček hrupa in ščepec soli

Poezija z glasbo

V zadnjem času se je tudi pisana literatura začela živo povezovati z drugimi mediji, predvsem glasbo.Tako smo v nekaj letih doživeli kar lepo število branj ob glasbeni spremljavi in sicer ne le z glasbenimi vložki med branjem, temveč kot celosten bralsko-glasbeni dogodek, kjer je šlo za eksperimentalne poskuse branj ob glasbeni podlagi, z živimi glasbeniki ali posebej za to pripravljenimi zvočnimi efekti. Pri nas je obenem tradicija takšnih branj bolj šibka, saj je tudi govorjen poezija sama, v primerjavi s klasično recitacijo nasploh šibkejša in ne tako poudarjana in tudi zato vredna pozornosti. Nenazadnje povezovanje glasbe in literature pomeni popularizacijo – predvsem literature – ni nekaj novega, saj so klasični pisatelji od nekdaj uglasbljali literarne tekste, v XX. stoletju pa je šel lep del žive, ne-akademske in predvsem pesniške proizvodnje vštric z glasbo pri kateri se je navdihoval ali pa se z njo povezoval povsem svobodno kot ena samostojna umetnost z drugo.

Zamisel, da bi iz nekaterih tovrstnih poskusov pripravili tudi zvočne zapise in jih izdali na kaseti ali zgoščenki, se je tako porodila, kar sama od sebe. Predvsem na literarno-glasbenih večerih, kjer so ob raznovrstnih glasbenih ali zvočnih podlagah brali na plošči zabeleženi avtorji.

Ploščo Košček hrupa in ščepec soli je posnela in izdala petorica slovenskih pesnikov v sodelovanju z različnimi glasbeniki in predstavlja poizkus zlitja glasbe in poezije, ki nastaja v urbanem okolju. Na zgoščenki so pesniki Tone Škrjanec, Primož Čučnik, Gregor Podlogar, Tomislav Vrečar, Brane Mozetič in glasbeniki Jani Mujič, Tomaž Grom, B Menu, DJ Borka, Goran Majcen, Kozma, poezijo prepletli z glasbo, ki sega od poskusov abstraktnega in improviziranega džeza pa do novodobne elektronike z vmesnimi dub in rock postajami. Tako pesniki kot tudi glasbeniki so znanci s slovenske literarne in glasbene scene, čeprav (v glavnem) sodijo v krog mlajših avtorjev.

-

KUD France Prešeren je prvo potezo na področju glasbenega založništva potegnil v letu 1994 s pripravo posnetkov koncertne plošče Kudovega "hišnega" banda, jazz skupine Lolita.

Celotnemu glasbenemu založništvu Kuda je skupna usmerjenost v izrazito nekomercialne in obstranske glasbene vode, v smeri jazza, ambientalno scenske in gledališke glasbe, poezije z glasbo, ali pa celo na sam rob le-teh.

RAZSTAVLJAMO

Trenutno ni razstav!

NOVIČNIK

KRONOLOG

maj 2020
PTSČPSN
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
junij 2020
PTSČPSN
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
julij 2020
PTSČPSN
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 

POGANJA:


Vzpostavljeno iz »http://www.kud.si/index.php/Projekt:Glasbeno_zalo%C5%BEni%C5%A1tvo/Ko%C5%A1%C4%8Dek_hrupa_in_%C5%A1%C4%8Depec_soli«

Stran je bila naložena 2.956-krat. Čas zadnje spremembe: 19:56, 9 maj 2007.