ZITA SWOON

BAM

 
Bam
ZITA SWOON

Gala Hala, AKC Metelkova mesto

Če še kje obstaja glasbena scena na ravni celotne države, potem to lahko trdimo za Belgijo. Je pa res, da je mednarodno zanimanje za tamkajšnje dogajanje v zadnjih letih splahnelo, ugibamo lahko da zaradi nekajletnega premora belgijske vodilne zasedbe dEUS, ki je kot paradni konj »scene« pred dobrimi desetimi leti pritegnila pozornost razvajenega poslušalstva. Njihov relativni komercialni uspeh, zaradi katerega nikoli ni trpela njihova glasbena integriteta, je pritegnil pogled in uho širše mednarodne javnosti še na druge belgijske skupine in izvajalce, ki so bili kot sateliti povezani z dEUS. Poleg nespornega vodje teh, Toma Barmana, pa je takoj ob njem kot vodilno glasbeno in še kakšno figuro dogajanja treba omeniti Stefa Kamila Carlensa.

Pravzaprav je Stef imel svojo skupino še preden je postal član dEUSov, to je bila združba A Beatband, ki je uspela posneti in objaviti le en maksi single, pomenljiv Jintro Travels the Word in a Skirt. Stef je dejansko nastopal oblečen v krilo, lase je imel spete v čop, njegov deški obraz pa bi zlahka zamenjali z dekliškim. Potem pa se ni mogel upreti povabilu Toma Barmana, da se enakopravno vključi v zasedbo dEUS, in res je Stef na prvih dveh albumih (Worst Case Scenario in In a Bar, Under The Sea) prispeval kopico izvrstnih pesmi, jih odpel in odigral bas. Tudi to mu je bilo premalo, kar med obema ploščama dEUS je nadaljeval tam, kjer je z A Beatband končal, ustanovil je namreč zasedbo Moondog Jr. V njej se srečamo z vrsto belgijskih glasbenikov, ki so se kalili že v drugih zasedbah in sploh je svobodno prehajanje iz ene zasedbe v drugo oziroma sočasno delovanje v več zasedbah hkrati, ena od značilnosti scene. Druga značilnost, ki so jo Moondog Jr ravno na albumu prvencu morda še najbolje od vseh belgijskih zasedb izvrstno poudarili, je eklekticizem, neverjetna paleta žanrov in pristopov, ki si jih ti avtorji/izvajalci uspejo brez naporov prisvojiti, ali, karkoli že igrajo, zveni njihovo, belgijsko.

Po prvencu Everyday I Wear A Greasy Black Feather On My Hat, v produkciji tolkalca Michaela Blaira (Lou Reed, Tom Waits), so bili Moondog Jr prisiljeni še enkrat menjati ime, zaradi podobnosti imena se je pritožil bluesovski pevec Louis Hardin, bolj znan kot Moondog, ki je veliko nastopal tudi v Evropi. Stef je izbral novo ime zasedbe, zaradi katerega se mu ni bati podobne tožbe, Zita Swoon (močna strast). Pod tem imenom so najprej posneli glasbeno spremljavo za nemi film Sunrise F.W. Murnauja (letnik 1927), ta glasba, ki bi jo z veseljem podpisal tudi Tom Waits, je izšla tudi na plošči.

Tretja album, tretja faza, bi lahko zapisali ob plošči I Paint Pictures On A Wedding Dress. Zita Swoon so tokrat šli morda celo korak predaleč, ob že osvojenih jazzovskih, blues in folk napevih, izpeljanih s pop mentaliteto, so se oprijeli še disko kiča poznih sedemdesetih let, kar je k sreči ostal le enkratni poskus. Naslednji je uspešnejši, nekako bližje jim je, namreč sodelovanje v baletno-glasbeni predstavi Plage Tattoo. Naslednji redni album, Life=A Sexy Sanctuary (sami ga okličejo za sexy pop album), jih vrača v zanesljiv, a širok objem zvoka, ki so ga trasirali Moondog Jr in dEUS, le da Zita Swoon ob prelomu stoletja naenkrat postanejo vodilna belgijska skupina. dEUS se sporazumno razidejo oziroma se Tom Barman odloči za filmsko kariero, posledično upade zanimanje za ostale belgijske skupine, ki kar po vrsti prenehajo z delovanjem – Evil Superstars, Flowers For Breakfast, Kiss My Jazz...

Ko se leta 2005 na sceno vrnejo dEUS, so stare zamere pozabljene. Stef se jim sicer ni ponovno pridružil, a je odpel dve pesmi na njihovem povratniškem albumu Pocket Revolution, in kar je zanimivo, le stežka je ločiti vokala Stefa Carlensa in Toma Barmana. Podobno bi nekatere pesmi na še vedno aktualnem ploščku Zite Swoon, A Song About A Girls, zlahka pristale na kateri umirjeni plošči dEUSov, saj gre za introspektivno, razmišljujočo pop glasbo, ki jo je Stef posnel kar v domačem snemalnem studiu. Še vedno pa táko, kot jo lahko posname samo belgijska skupina.

Zita Swoon pa ne bi bili to, kar so, če ne bi vedno vsaj poskušali narediti korak stran od običajne prezentacije »pop« skupine. Zadnja leta se to kaže v njihovi koncertni postavitvi, igrajo sredi občinstva, centralno je ozvočeno le petje, ostalo se sliši le preko ojačevalnikov postavljenih okoli glasbenikov. Obiskovalcem koncerta potem skoraj ne ostane drugega, kot da se povsem približajo, postanejo del predstave. Stef pa lahko v popolnosti izpelje vlogo pop šamana.

Janez Golič


Zasedba: Tom Pintens - Electric piano / electric guitar Joris Caluwaerts - Electric piano / Rhodes / Juno Amel Sera Garcia - percussion Aarich Jespers - percussion Stef Kamil Carlens - Electric guitar, lead vocal Bart van Lierde - electric bass / upright bass Eva + Kapinga - 2 backings

8 €

RAZSTAVLJAMO

Trenutno ni razstav!

NOVIČNIK

KRONOLOG

oktober 2019
PTSČPSN
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 
november 2019
PTSČPSN
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
december 2019
PTSČPSN
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 

POGANJA:


Vzpostavljeno iz »http://www.kud.si/index.php/Projekt:Bam/ZITA_SWOON«

Stran je bila naložena 2.769-krat. Čas zadnje spremembe: 12:23, 5 marec 2007.